KRESLENÍ PRAVOU MOZKOVOU HEMISFÉROU - dvoudenní kurz - Petra Zálešáková

25.04.2009 09:00

Datum: bude určeno po nahlášení min. počtu účastníků (tj. 10)

Místo: Rožnov p.R. - místo bude určeno dle počtu přihlášených účastníků

Lektor: Petra Zálešáková         www.chcikreslit.cz

Cena: 1775 Kč

Průběh kurzu

Tento kurz trvá dva dny

První den v sobotu se sejdeme v cca 9.00 hod. V neděli začínáme v 9.00 hod.

Předpokládaný konec po oba dny v 17,00.

1.den

  • budeme se věnovat průpravným cvičením a učit se pozorovat věci
  • budeme se učit vidět věci takové jaké jsou a ne takové jaké si myslíme, že jsou
  • budeme se snažit kreslit bezmyšlenkovitě, oprostíme se od logiky
  • pokusíte se nakreslit vaše první obrázky podle předlohy
  • na konci dne sami nakreslíte profil člověka

2.den

  • opět se budeme věnovat průpravným cvičením
  • pod mým vedením sami nakreslíte portrét dle předlohy na formát A4
  • dozvíte se vše o zvětšování a překreslení fotografie na formát čtvrtky A3

Věk účastníků: Nad 12 let. Jinak věkově neomezeno - vítáni jsou rodiče i prarodiče.


Petra Zálešáková o sobě:

Kreslení mě lákalo odmalička. Absolvovala jsem základní uměleckou školu, ale stále jsem nedokázala nakreslit na papír přesně to, co jsem viděla a co bych si představovala. Zhruba před dvěmi lety jsem se seznámila s metodou Betty Edwards, která je zaměřená na aktivizaci pravé mozkové hemisféry.Dá se říci, že toto setkání pro mě bylo ,,zlomové“. Začala jsem se o metodu zajímat více a dále se vzdělávat. Ve chvíli kdy jsem byla přesvědčená, že už vím dost, jsem se rozhodla tuto zkušenost předávat dál těm, kteří tuto techniku ještě neznají.

            Vystudovala jsem žurnalistiku a delší dobu jsem pracovala v brněnských médiích, v současnosti ukončuji studium na Fakultě sociálních studií v Brně- zaměření sociální politika a práce. Své zkušenosti s prací s lidmi se snažím využít i v citlivém přístupu ke každému účastníkovi kurzu. Na mých kurzech dávám přednost menším skupinkám tak, aby bylo možné věnovat se každému účastníkovi individuálně. Věnuji se lektorské činnosti.

O kreslení

Lidé se často domnívají, že krásně kreslit mohou jen ti, kteří pro to mají vrozené nadání.

Není to pravda! Přijďte se přesvědčit na Kurz kreslení pravou mozkovou hemisférou.

Naučte se využívat metodu kreslení, kterou vymyslela Betty Edwardsová- profesorka

na katedře umění Kalifornské státní univerzity.

Naše společnost je ve své každodenní činnosti nucena využívat spíše pravou polovinu

mozku. Ta má na starosti logické, racionální, lineární a verbálně orientované usuzování.

Pravá hemisféra je naproti tomu zaměřená na iracionálno. Je intuitivní, pocitová a kreativní.

Nevyjadřuje se jazykem, ale tvůrčími metodami- hudbou, symboly, barvami…

Ty nejlepší, nejoriginálnější a nejbláznivější nápady se rodí právě v pravé hemisféře.

Pravou hemisférou jsou nejvíce ovlivněny děti. Jsou neuvěřitelně tvořivé, nejsou limitovány

časem ani prostorem. Všimli jste si někdy, jak děti kreslí? Kreslí s přesvědčením, že jejich

obrázek je povedený a jedinečný. S věkem ale přibývají pochybnosti. Působením výchovy

se myšlení většiny z nás orientuje spíše na levou hemisféru. Tento kurz pro Vás může být

velmi přínosný. Procvičíte si díky němu rovnovážné používání obou mozkových hemisfér.

To má příznivý vliv na vše, co člověk dělá- na soustředění, koordinaci, duševní pohodu,

sebedůvěru…

K úspěchu je potřeba pěti dovedností: umění pozorovat hrany, vztahy, prostor, stíny

a celkový obrázek. Pak můžete kreslit co chcete. Schopnost kreslit má totiž každý

 z nás v sobě. Neslibuji Vám proto, že Vás naučím kreslit, ale pomůžu Vám, aby jste

tuto schopnost v sobě sami nalezli. Že to opravdu funguje si můžete snadno ověřit.

Stačí jen navštívit náš dvoudenní intenzivní kurz. I vy na konci kurzu dokážete nakreslit

portrét k nerozeznání od předlohy. A to Vám na začátku stačí jen to, že udržíte v ruce

tužku! Pravou-tvořivou hemisféru probudíme pomocí jednoduchých- většinou nelogických

cvičení. Každý dostane dostatečné množství informací a času aby si mohl vyzkoušet

všechny postupy. Výsledkem toho bude, že dokážete nakreslit portrét zcela odpovídající

předloze. Schopnost kreslit není otázkou talentu ale množství správně podaných informací.

Kurzy jsou vhodné pro všechny, kteří se chtějí naučit

  • něčemu novému
  • nový způsob relaxace a aktivního trávení volného času
  • jak získat ztracenou sebedůvěru
  • jak na sobě pracovat
  • že pokud člověk chce jde vše a každý má skryté možnosti
  • jak vidět svět takový jaký je a jak ho dokázat zobrazit na papír
  • jak se oprostit od logiky a začít používat pravou hemisféru
  • výborné i pro dyslektiky a dysgrafiky
  • kurz je vhodný i jako příprava na umělecké školy

Rozhovor pro tisk

-         Petro, ako sa z reportérky a študentky sociálných štúdií stane inštruktorka kurzu kreslenia?

To překvapivě nebylo zase až tak složité. Sama jsem se obdobného kurzu před zhruba dvěmi lety zúčastnila. Šla jsem na něj spíše ze zvědavosti a myslela jsem si, že právě já budu ta první, kterou nikdy nikdo kreslit nenaučíJ Nestalo se tak. Právě naopak- byla jsem moc překvapená, co člověk může zvládnou za tak krátkou dobu. A už tehdy jsem věděla, že chci tuto méně známou metodu předávat dál a seznámit s ní co nejvíce lidí. A protože když mě něco nadchne, málcco mě odradí. Začala jsem shánět další informace o této metodě a dále se vzdělávala- nakoupila jsem si knihy a absolvovala videokurzy. Kurz tak, jak jsem ho zažila já jsem v mnohém obměnila- nadbytečné věci jsem vypustila, jiné doplnila- takže s tím původním má pramálo společného.. Hlavně se snažím o individuální přístup a o to, aby všichni odešli spokojení. To se mi myslím daří. Po půl roce jsem začala učit jednotlivce a malé skupinky a teď vedu i větší skupinové kurzy.

 -         Ako si sa dostala k takejto špeciálnej forme vyuky kreslenia?

Poprvé jsem se o ní dočetla v časopise, kde redaktorka popisovala zkušenosti z kurzu. Přišlo mi to neuvěřitelné. A jelikož jsem ženská zvědavá rozhodla jsem se do toho jít a ověřit si všechno v praxi. A jak to dopadlo už víte…

 -         V čom spočíva hlavná podstata kurzu? (Ako je to s tými hemisféramiJ)

Tento kurz vychází z metody Betty Edwardsové, která je uznávanou lektorkou výtvarného umění a autorkou mnoha knih zaměřených právě na využívání pravé mozkové hemisféry. Podstata spočívá v tom, že v běžném životě používáme především levou mozkovou hemisféru: tam je naše logika, strach, systémy přesvědčení… Tu pravou- kde je tvořivost a intuice téměř nevyužíváme. Na tomto kurzu se věnujeme na první pohled nelogickým cvičením, která nám však pomohou zapojit obě hemisféry. Problémem je také to, že lidé si nevěří. Na kurzu se proto věnujeme i různým relaxačním technikám a technikám, které pomáhají soustředit se.Na konci kurzu je pak každý schopný nakreslit portrét podle fotografie.

 -         V čom sa odlišuje od ostatných kurzov kreslenia?

Určitě v tom, že člověk dosáhne během dvou dnů mnohem rychlejšího pokroku než u běžných kurzů. Mnoho z nás nedokáže nakreslit portrét jen proto, že má málo informací. Zkrátka neví jak na to. Já tudíž neslibuji, že vás naučím kreslit, ale pomůžu vám, aby jste tuto schopnost v sobě nalezli sami. Každý ji totiž už od narození má.

-         Pre koho je kurz určený-kto je hlavnou cieľovou skupinou?

 -         Cílovou skupinou jsou všichni ti, kteří se chtějí naučit kreslit, chtějí na sobě pracovat a hlavně ti, kteří věří, že když člověk chce, může dokázat mnoho. Může přijít kdokoliv. Jen děti pod 12 let pouze s doprovodem rodiče a to až po jejich pečlivém zvážení, zda dítě dokáže zvládnou takto intenzivní kurz. Jinak nejsou žádná omezení a důvody proč nekreslit.    

-         Ako presvedčíš človeka, ktorý je voči takejto novej metóde skeptický o jej úspechu?

 Myslím, že nejlepší je aby se člověk přesvědčil ,, na vlastní kůži”. Někoho přesvědčovat tím, že bych ho přemlouvala a dlouze mu vykládala o výhodách této metody kreslení nemá smysl. Navíc by to bylo špatně. Jde o to, aby lidé chtěli tvořit, chtěli lépe kreslit a pracovat na sobě. To musí vzejít z nich samotných. Ti které zaujme právě tato metoda si k ní cestu najdou a vyzkouší ji.

 -         Ako dlho trvá takémuto človeku, ktorý nemá veľký talent, kým sa dočká úpechu?

Dva dny.

 -         Aké sú reakcie ľudí po absolvovaní tohto kurzu?

ZajímavéJ Je úžasné účastníky na kurzu sledovat. Každý kdo na kurz přijde dostane na začátku bílý papír, tužku a úkol nakreslit během půl hodiny portrét podle vybraného obrázku. A to tak, jak nejlépe dovede. Některé kresby jsou docela povedené, některé neumělé, připomínající spíše dětské kresby. Lidé jsou na začátku nejistí, někteří se možná cítí před ostatními hloupě, bojí se posměchu. Často říkají, že se to nikdy nenaučí. Přitom touží něco dokázat, zlepšit se- proto přece přišli. Jak postupně procházíme jednotlivá cvičení a oni vidí jak se víc a víc zlepšují mění se i jejich přístup. Myslím si že převládá údiv a překvapení. Potom nadšení- určitě si začnou i více věřit.

 -         Stalo sa ti, že niektorí “zákazníci” boli nakoniec s výsledkom nespokojní?

Musím to zaklepat na dřevo, ale nestalo. Věřím, že I v budoucnu budou lidé jen spokojeni.

 -         Aké boli reakciu tvojho okolia, keď si si vybrala takýto zaujímavý koníček?

Rodina mi samozřejmě fandila a podpořila mě. Ví, že jdu do všeho naplno a tak si myslím, že je to ani nepřekvapilo. Reakce přátel a okolí byly smíšené. Pravdou je, že  o této metodě ještě mnoho lidí neví a často za tím hledají něco nadpřirozeného. Ale tak to není. V zahraničí je to jedna z nejuznávanějších metod výuky kresby. Ti kteří se mnou potom kreslili byli spokojení. Ostatně přijďte si to vyzkoušet také. Moc ráda se s Vámi na kurzu uvidím.

Vladimíra Briešťanská pro STISK

 

—————

Zpět


Kontakt

ATELIÉR SEBEVZDĚLÁVÁNÍ z.s. alternativnicentrum.webnode.cz

SLUNEČNICE
Zátiší 513
Rožnov pod Radhoštěm
75661



Ing. Hana Kubelová
- koordinace akcí, web -
mob. 604 163735
iac.roznov@gmail.com